جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۳
کد خبر: ۱۳۷۴۹۴
|
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
در دهمین نشست «بچه‌های رستا» عنوان شد:

مهاجرت سخت است و باید پیش‌زمینه آن را بدانیم

دهمین نشست گفتگو محور «بچه‌های رستا» به همت فرهنگسرای خانواده روز سه‌شنبه ۳ بهمن ماه در مدرسه راه دانش برگزار شد.
مهاجرت سخت است و باید پیش زمینه آن را بدانیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ سهیلا فرزین در ابتدا از دانش آموزان پرسید کدام یک از شما مهاجرت را به عنوان یک رویا می‌بیند؟ یکی از دانش آموزان گفت مهاجرت یک رویا نیست، درست است که مهاجرت سخت است و مشکلات خودش را دارد و باید به مشکلات آن توجه کنیم ولی با تمام سختی‌هایش مهاجرت خوب است و به نظر نمی‌آید که رویا باشد، به نظر من مهاجرت بستگی به هدف فرد دارد.

وی در ادامه به طرح این موضوع پرداخت که به نظر شما با تلاش کردن می‌توانیم یک زندگی بهتر در ایران برای خود ایجاد کنیم؟. یکی از دانش‌آموزان پاسخ داد به نظر من ما می‌توانیم هزینه‌ای را که می‌خواهیم برای مهاجرت کنیم و در کشور دیگر از صفر شروع کنیم می‌توانیم در کشور خودمان با همان هزینه و تلاش زندگی بهتری فراهم کنیم.

فرزین در ادامه به بحث و گفت و گو با دانش‌آموزان درباره این موضوع پرداخت که آیا فکر مهاجرت کردن نظر قلبی خودتان است یا نظری است که تحت تاثیر اطرافیان قرار گرفته‌اید؟ یکی از دانش آموزان پاسخ داد پدر و مادر من مخالف مهاجرت هستند و معتقد هستند که هرجا تلاش کنید همان جا امکان دستیابی به هدف فراهم است، ولی به نظرم به‌خاطر رفاه بیشتر حاضرم در کشور دیگری تلاش کنم تا به هدفم برسم.

سهیلا فرزین در ادامه گفت: ما می‌خواهیم که شما با چالش‌های مهاجرت آشنا شوید و مشکلات و سختی‌هایش را بدانید، ما نمی‌دانیم کجا بهترین جا است برای رفتن. شاید برای یکی مهاجرت بهترین راه باشد و برای شخص دیگر ماندن بهترین راه باشد. ما اگر می خواهیم به هدفی برسیم باید با دید باز راه خود را انتخاب کنیم، باید زمینه را برای درس خواندن فراهم کنیم، مهاجرت سخت است و باید آگاهانه باشد پیش زمینه‌های مهاجرت را به خوبی بدانیم و با هدف مشخص این کار را انجام داد و همان طور که همه دانش آموزان پاسخ دادند بهترین روش مهاجرت، تحصیلی است.

دهمین نشست «بچه‌های رستا» با محوریت چالش‌های مهاجرت به شناخت زوایای مختلف این مساله با درک چالش‌های خاص پیش رو، توسط نوجوانان از طریق گفتگوی بی‌جهت، نقد، نظر و استدلال به منظور هدایت نوجوانان به تفکر و استدلال در تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی در مدرسه متوسطه دوره اول دخترانه راه دانش برگزار شد.

نظر شما